Alla inlägg den 17 november 2013

Av Mirela - 17 november 2013 16:15

Plugg , plugg och plugg , ja det är det jag har gjort idag eftersom att jag har prov denna veckan.

Plugg är ju inte så kul men det är viktigt och det måste göras.

Men ibland kan det faktiskt vara kul.

Varför pluggar man?

Jo för att det är ens framtid.

Lärarna vill ju se vad du kan för att sen sätta ett betyg och det är betyget som avgör din framtid.

Har du höga betyg får du en bra framtid medans låga , inte lika bra. 

Det är en skön känsla att få jobba med det man vill men då krävs det ju bra betyg.

Asså alla förstår ju vad jag menar men dom flesta vill inte inse det så därför gör dom sig barnsliga speciellt i grundsolan.

I stället för att kämpa.

Jag säger dom här orden eftersom att det är mina åsikter sen får ni ha vilken åsikt som helst.

Tre ord PLUGGA=KÄMPA=FRAMTID



Av Mirela - 17 november 2013 14:03

Några timmars agillity piggar ju alltid upp:)


Detta har hänt en så länge....


Solen lyser starkt på himmlen men det är endå ganska kallt ute.

Jag och min lillasyster förbereder oss för att hämta Alfons.

När yterkläderna är på så går vi ut och hämtar Alfons hos vår granne.

Vi går upp emot agillity klubben....


Träningen.....


När vi kommer ditt börjar vi sätta upp 3 olika stationer.

En med agillityhinder,en med kontaktövningar och en med komandoträning.

Jag börjar med agilityhinderna.

Först var det en tunnel och strax efter tunnlen var det 2 hopphinder som man skulle springa igenom.

Denna övningen gick bra.


Sen kom vi till station 2 där vi tränade Alfons att gå upp på en burk med alla fyra tassarna.

Jag minns första gången vi gjorde detta då gick han inte upp över huvudtaget

och det var för 2 lektioner sedan men nu går han upp på alla fyra *framsteg*


Station nr 3 var att hen skulle hålla fast hunden sen skulle jag springa någon meter med godis

och när jag säger kör skulle den som håller hunden släppa iväg han och då skulle han springa efter.


Det var det vi gjorde idag.

Vad gör vi nästa gång?


   


Av Mirela - 17 november 2013 09:44

Godmorgon , blir mitt första ord.

Sista dagen att ladda om innan skolan börjar , ta chansen och gör det.


Jag har satt upp lite mål för dagen och jag hoppas att ni också har gjort det.

Mitt första mål för dagen blir agillity men Alfons.

Agillity är en av mina fritidsaktiviteter och jag gör det eftersom att jag tyckar

att agillity är en utav dom roligaste sakerna man kan göra men hundar.

Hunden får springa slalom,hoppa,springa egenom tunnlar och göra massa andra övningar.

Man lär känna hunden bättre och får en bra kontakt med hunden.

Tummen upp för hundar och agilliyt.


Vad står mer på chemat....

Mmmm..... Ska fortsätta plugga, siktar högt.

Medans många tycker att det är onödigt tycker jag att det är superviktigt.

Ja ni läste rätt ONÖDIGT,

hur kan man tycka att det är onödigt att plugga.

Kunskaperna har man ju med sig igenom hela livet.

Skolan är våran framtid,plugga , gå till skolan och få en bra framtid.....


Men det är i alla fall det jag har planerat för dagen.


Tills nästa inlägg , har:e gött:)......



Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Hej och välkomna till bloggen om mitt liv.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Vem är den bästa bloggaren.
 Kenza
 Paow
 Blondinbella
 Kissie
 Nellie B
 Foki
 Forni

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards